2014. szeptember 23., kedd

Darált keksz



A gépem egy UNOLD 68801-es csodamasina. Hat féle tészta készítésére alkalmas, persze tovább bővíthető egy kis leleménnyel, valamint keksz nyomó fejjel is rendelkezik.
Nagyon megfelelő egy család étkeztetéséhez, hiszen az alapanyagok belerakása után rövid időn belül kész a gyúrt tészta.



De én most a másik funkciót a keksz kinyomót használtam. Még este elkészítettem a tésztát a következő hozzávalókból.

25 dkg margarin
25 dkg cukor
4 tojás
2 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
1 citrom reszelt héja
70 dkg liszt

A margarint habosra kavarjuk a cukorral, és a vaníliás cukorral. Ezután minden tojással külön-külön eldolgozzuk, hozzáadjuk a citromhéjat, majd belekavarjuk a sütőporral összeszitált lisztet.

Amikor összeállt, becsomagoljuk egy műanyag zacskóba, és másnapig a hűtőbe tesszük. Legyen jó kemény a tészta, hiszen akkor formázható szépen.




Elkészíthetjük egy húsdarálóra szerelhető formázóval, vagy egy olyan kis elektromos tésztagéppel, amilyet én is használtam.

Formázás után sütőpapírral bélelt, vagy enyhén vajazott tepsibe rakjuk és 180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütjük. 
Még melegen megszórjuk porcukorban.



Sütis dobozban, vagy egy lefedhető edényben sokáig friss marad.





1 megjegyzés:

Lévai Mariann írta...

Anyósom azt mondta, hogy tésztagépet akar karácsonyra. Gondolom ilyenre gondolhatott:) Ez a keksz fej alapból jár hozzá? Vagy hol lehet még feltéteket vásárolni hozzá? Köszönöm!

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...