2014. szeptember 27., szombat

Rántott zöld fűszeres őzlábgomba sült krumplival,házi tartármártással




Párom tegnap egy adag őzlábgombával tért haza. Rögtön gondolkodóba estem, mit szoktak belőle készíteni, sajnos nem sok őzlábgombát sikerült eddig szedni, mert vagy férges volt, vagy későn találtunk rá.



Többek javaslatára a tegnap kapott őzlábgombát zöld fűszeres zsemlemorzsában forgattam meg, amibe került petrezselyemzöld, citromos kakukkfű levele, némi só és tarka bors.






A gombákat lisztbe, tojásba forgattam, majd meghempergettem ebben a finom morzsában, és forró olajban, amibe vajat is tettem, megsütöttem.
Mivel tegnap rizses hús volt, így ma nem akartam ismét rizzsel készült ételt az asztalra tenni, ezért hasábburgonyát sütöttem, hiszen ki ne szeretné a sült krumplit?

És hogy teljes legyen a fogás, házilag készített majonézből készítettem tartármártást hozzá.





A tartármártás nagyon egyszerű hiszen a majonézen kívül aminek elkészítését a blogomon megtaláltok, ezen a linken:http://clinterapi.blogspot.hu/2012/10/hazi-majonez-keszitese.html

más nem is kell, mint tejszín, vagy tejföl, mustár, citromlé, fehérbor és kevés só, bors, cukor
Először elkészítjük a majonézt, azután hozzákeverjük a mustárt, cukrot, a sót a citromlevet, enyhén borsozzuk, használjunk inkább fehér borsot, azután fehérborral, és tejszínnel (tejföllel) hígítjuk.

Mindenkinek kívánok hozzá jó étvágyat.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...