2014. szeptember 10., szerda

Cukkinilasagne - paradicsomosan, gombásan





Kellenek a diétás receptek. - Meg vagyunk áldva azzal, hogy minden gondolat, ami az ételhez vezet, hizlal. Igen már az étel gondolata is. Tehát kellenek olyan fortélyok, trükkök, és természetesen tippek, amivel ezt meg lehet kicsit is akadályozni. Elnézegettem a régi képeimet, az ötven kilómmal, egyenesen cingárnak tűntem. Ma már én sem gondolom, hogy az a jó, ha valaki nagyon vékony, inkább az a jó, ha valaki jól érzi magát a bőrében. És valjuk be őszintén 80 fölött már nem nagyon érezzük jól magunkat. Na nem 80 év fölött, hanem 80 kiló fölött. Ami egy férfinek ideális, az már egy nőnek teher. 

Ezért is, és legfőképpen az egészségemért kezdtem újra a zsírégető diétát. Nem annyira szigorúan mint korábban, de azért következetesen. A két hét alatt semmi kenyér, tejtermék alig, gabona alig, némi hús, hal.
Igyekszem jó recepteket kipróbálni, kitalálni.

Ilyen a cukkinilasagne. Nem új recept, de én magam a saját szám íze szerint alakítottam, és igyekeztem a lehető legegyszerűbben elkészíteni. Mert nem célom, hogy bonyolítsam a dolgokat, hiszen most, hogy elkezdtem a programot, két félét is kell főznöm, hiszen a fiúkat nem büntethetem, komoly munkát végeznek, kell nekik a jó étel, és főleg a kalória. 

Hozzávalók:

1 közepes cukkini


4 nagyobb gomba
1 közepes fej vöröshagyma
4-5 paradicsom
4-5 evőkanál paradicsompüré
2 evőkanál olaj
só, bors, oregánó
2 gerezd fokhagyma
1-2 dkg sajt


A cukkinit megmosom, a zöldségszeletelővel vékonyra szeletelem, besózom, és hagyom 1-2 órát pácolódni a sóban. Sokkal egyszerűbb, ha szűrőbe rakom, és hagyom, hogy a lé kifolyjon belőle. A só összehúzza a rostokat, rugalmasabbá válik, és sok felesleges víz kifolyik belőle. Ez ennél az ételnél fontos, hiszen nem szeretnénk, hogy egy szétfőzött zöldség csúnyítsa el az ételt. Az a cél, hogy a cukkini felismerhető legyen akkor is, amikor tálaljuk.

Amíg a cukkini pácolódik, elkészítjük a tölteléket.

A gombákat és a hagymát megpucoljuk. A gombát vékony szeletekre, míg a hagymát apró kockára vágjuk. Az olajon megdinszteljük a hagymát, és azután a gombát. Majd hozzáadjuk a kockára vágott hámozott paradicsomot, beletesszük a paradicsompürét, sózzuk borsozzuk, adunk hozzá friss, vagy szárított oregánót, és beletesszük a fokhagymát, amit összezúztunk. Összefőzzük.



A pácolt cukkiniből egy sort terítünk egy hőálló tál aljára, beborítjuk a szósszal, majd ismét cukkini, és ismét szósz amíg az alapanyagokból futja. Nem kell nagy edény, inkább több sor legyen, szebb és izgalmasabbak az ízek.



A legvégén 1-2 dkg sajtot reszelünk a tetejére, és 190 fokosra előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütjük.

Ez a lasagne főleg negatív kalóriás zöldségekből áll, tehát része lehet a diétánknak.


Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...