2015. július 31., péntek

Sütinyalóka sütő első próbálkozás



Rendszeresen lesem a piacon az "Ócskásokat" Most egy számomra még ismeretlen sütőt találtam, ami remélem beválik, és akkor a gyerekeknek jó kis sütiket tudok majd sütni.
Sokan ajánlották a muffin tésztának a receptjét, biztosan ki fogom majd próbálni, de azt hiszen legelőször egy vajas piskóta receptje lesz az első próbálkozásom tésztája.
Egyrészt úgyis akarok egy kis szederkrémes tortácskát készíteni, és azt vajas piskótával gondoltam.

Hozzávalók 

1 csésze = 250 ml

1 1/2 csésze liszt
1 teáskanál sütőpor
1/4 teáskanál só
12 dkg lágy vaj
1 csésze cukor
2 egész tojás
1 csomag vaníliás cukor 
1/2 csésze tej

A lisztet a sütőporral, és a sóval átszitáljuk, félre tesszük.
A vajat a cukorral és a vaníliás cukorral kikavarjuk, jó habosra, majd a tojásokat egyenként hozzáadva, azzal is alaposan eldolgozzuk. Beletesszük a tejet, és simára kavarjuk, majd 3 egyenlő részletben hozzáadjuk a lisztes keveréket. Ekkor már igyekezzünk minél rövidebb idő alatt összedolgozni, nehogy túlkavarjuk.




A sütőformát alaposan kivajazzuk, belisztezzük, 



és mindbe teszünk a tésztából. majd a szintén  kivajazott, és kilisztezett tetejét rátesszük és 170 fokosra előmelegített sütőben 20-25 percig sütjük. 



Hagyjuk kihűlni a formában. 




Amikor langyosra hűl levesszük a tetejét, és kivesszük a formából.


Persze a díszítés még hátra van.

Én most az első próbálkozásnál először is kihagytam a tejet, kemény lett a masszám. Aztán a formán túl nyomódott a tészta, és összeragadt a két része a sütőformának, amit forrón akartam levenni. 





Alaposan feltépte a sütiket, Mivel kifolyt a tészta a peremre, minden darabot körbe kellett faragnom, csak úgy tudtam kiszedni őket. De tanultam, és újabb próba következik. - Egyébként nem hiányzik a tej, mert az állag és az íz tökéletes, azért a következőből igyekszem nem kihagyni.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...