2015. július 17., péntek

Hamis krumplipüré Nigella után szabadon





Szeretem ahogy előadja magát Nigella Lawson, kedvelem a stílusát, bár sokan nem értenek egyet velem. A fontos számomra, hogy használható recepteket közvetítsen felém, amit el lehet készíteni akkor is, nem papírral és tollal a kezünkben nézzük vagy hallgatjuk a tv-t. 
Éppen egyik este elalvás előtt néztem bele egy sorozatába, és ott láttam a hamis burgonyapüré elkészítését. Gondoltam, ha nem jó, hát megvan a kutya vacsorája. De óriási meglepetésemre, nagyon finom, és valóban, akár krumplipürének is hazudhatnám, ha nem tudnám, hogy soha nem látott még csak burgonyát sem, nem hogy krumplit :) 


Hozzávalók:

1/2 l tej 
2,5 dkg vaj (nem margarin)
2 dl kukoricadara
csipet só
2-3 dkg parmezánsajt 
ízlés szerint szerecsendió

A tejet a vajjal felforraljuk, csipet sót teszünk bele, majd beleszórjuk a kukoricadarát, közben állandóan kavarjuk.
Amikor megfőtt a dara. beletesszük a reszelt parmezánt, és szerecsendióval ízesítjük. 
Ha szükséges utánasózzuk, de legyünk óvatosak, a parmezán sós. 
Ne essünk kétségbe akkor sem, ha nincs parmezán sajtunk, hiszen bármilyen jó minőségű kemény sajttal nagyon finom.
Csirkeraguval tálaltam, de bármihez jó, amihez a krumplipüré jó.



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...