2014. október 13., hétfő

Gyömbéres fügelekvár





Szerencsére az idő kedvező, így sok fügém érik folyamatosan. Sőt, édesapám is megajándékoz néhány kilóval látogatásaim alkalmával.

Most egy finom fűszeres lekvárt készítettem, hiszen a füge szereti ha társítják. A gyömbér, a vanília, és a citrom kiváló kísérője lehet.

hozzávalók:

1 kg füge
30 dkg cukor
4 cm-es friss gyömbér
1 rúd vanília kikapart magjai
1 citrom héja + leve
A fügét apróra vágom, és egy lábasban összekeverem a cukorral, és egy órát hagyom állni. Néha megkevergetem, hogy a cukor olvadjon. Rengeteg levet fog engedni, nem kell hozzá vizet adni. Azután a gyömbért meghámozom, én egy teáskanállal szoktam lekaparni a héját. Tökéletesen működik. Vékony csíkokra vágom.  
A citrom héját krumplihámozóval levágom, hogy csak a sárga héj legyen, és azt is vékony csíkokra vágom. Hozzáadom a fügéhez, majd a citrom levét szintén. 
Azután a vaníliabab kikapart magjait is beleteszem, és szép lassan elkezdem főzni. Amíg a füge opálos nem lesz addig tegyünk rá fedőt, de kavargassunk közben is, nehogy leégjen. Amikor kellő képpen megfőtt a füge, egy botmixer segítségével összeturmixolom, kicsit főzöm még, és tiszta üvegekbe merem. Lezárom a tetejét, és fejre fordítom öt percre. Majd címke és mehet a polcra.  

Ebből a mennyiségből kb. 3 db 3,2 dl-es üveggel lesz. 


Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...