2010. július 10., szombat

Glukozszirup sk.

A lányom a jövőhéten ünnepli a születésnapját.
Szeretném egy tortával meglepni, olyannal ami fondannal van bevonva.
Még soha nem csináltam olyat.

A pillecukorból készített fondan nem igazán nyerte meg a tetszésemet, mivel korlátolt a beszerzési lehetőség, a szín sem mindig olyan amilyet szeretnénk, nagyon macerás elkészíteni - (ez biztosan csakis az én rutintalanságom miatt van) - és igen csak borsos árat kreáltak a pillecukornak. 10 dkg közel 300 Ft, egy tortára kell majdnem egy kiló. Nem az én pénztárcámnak való.
Sugarpasta bevonatot gondoltam a tortám tetejére, és én magam szeretném elkészíteni.

Napok óta keresem a megoldást, bújom a boltok polcait, de nem találtam sehol glükozszirupot. A neten sincs igazi recept, sem magyar, sem pedig külföldi. A videókon látszik milyen az állaga, pont olyan, mint a méznek. Tehát ezt kell előállítani.

A Rossmann -ban vettem glüközt, ehhez csak vízre van szükség, és szépen, mint a cukorszirupot be kell süríteni. Ennyire egyszerű.
Az arányokat is nagyon könnyű volt beállítani, mivel ugye ott voltunk a kémia órákon és tudjuk milyen egy telített oldat. Sok glükóz, kevés víz.
Elkezdtem hát szépen a vizet a szőlőcukorhoz adagolni, előbb csak egy fél decit, aztán még egy fél decit, közben szépen melegítettem. Csak nagyon óvatosan, mert mindenhol azt írják, hogy könnyen karamelizálódik. Hát én óvatos duhaj vagyok, szépen lassan melegítettem. És láss csodát, fél óra leforgása alatt kellő képpen besűrűsödött, és már kész is volt a "GLÜKÓZSZIRUP".
Ez az első lépés a tortához.






glükóz a Rossmann-ból


glükóz és víz

glükózszirup sk.










Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...