2010. július 5., hétfő

Fagyizunk


Az én fagyigépem




Kedvenc blogomat olvasva láttam, hogy másnak is vannak problémái a fagyi géppel.
Én is sokat szenvedtem vele, mire elfogadható fagyit tudtam kreálni.

Ehhez a recepteket Horváth Ilona szakácskönyvében találtam meg. Azok igaz 30-40 éves receptek, de tökéletesek.

Minden káros segédanyagtól mentesek. Mindenkinek melegen, akarom mondani hidegen ajánlom

Ízelítőnek a citromfagyi recept a következő:

Hozzávalók

1 l vizet 30 dkg cukorral felforralunk, vagyis szirupot készítünk belőle és hagyjuk kihülni. 5 db citromnak a levét kifacsarjuk, és a kihűlt sziruphoz adjuk. Aki szereti reszelt citromhéjjal is ízesítheti. Hozzákeverünk egy tojás felvert habját, attól könnyű habos lesz. Természetesen 2 dl tejszínnel is készíthetjük, de akkor annyival kevessebb vízzel készítünk szirupot.

Egy éjszakára hűtőbe szoktam tenni, és azután öntöm a fagyos gépbe. Egy félóra alatt isteni fagyi kerekedik.



öt citrom kifacsart leve




fél óra alatt ilyen az állaga



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...