2015. szeptember 9., szerda

Krumplis palacsinta







Tegnap az egyik közösségi oldal csoportjában étvágygerjesztő dolgot osztott meg egy kedves csoporttag. 
Tőle látom először, milyen finomságot is lehet krumplipürével készíteni. Persze csináltam már maradék felhasználásával sok mindent, legszívesebben kenyérsütésre használtam, hiszen az egyik legfinomabb a burgonyás kenyér, és ráadásul sokáig friss marad. 


Most viszont számomra új dolog történt a tegnapi maradékból.

Hozzávalók:

20 dkg maradék burgonya püré, vagy hideg tört krumpli
liszt

bors

Ennyire kevés hozzávalóból készül. A maradék krumplipürét megsózzuk, megborsozzuk, és annyi lisztet adunk hozzá, hogy ne legyen ragadós, de könnyen nyújtható tészta legyen.
Lisztezett munkafelületen formáljunk hengert belőle, 


és vágjuk egyenlő darabokra. kigombócozzuk, és vékony kerek lapokra nyújtjuk.



Ezután felforrósított serpenyőben mindkét oldalát megsütjük. 





Tálalhatjuk sós töltelékkel, pl dinsztelt káposztával, padlizsánkrémmel, készíthetünk hozzá sült hagymát, kolbászt, és bármi finomságot.

Ha édesen szeretnénk tálalni, pl lekvárral, vagy édes cukros túrótöltelékkel, pudinggal, vagy párolt gyümölccsel, akkor a tésztából hagyjuk ki a borsot, és ne sózzuk nagyon meg. Sütéskor kevés vajat olvasztunk a serpenyőben, és azon sütjük.

Én sósan padlizsán krémmel fogyasztottam, így alkalmam volt megkóstolni azt is. Nagyon príma együtt a kettő.









3 megjegyzés:

Monika írta...

Hm,köszönöm! Megkívántam.:)

Névtelen írta...

Nálunk darált húsból készült pörköltet szokott Édesanyám közé rakni a megsült lapoknak, majd a legfelső lapra tejfölt, és sütőben egy kicsit (30 perc) összesütni. Mint a tortát szeleteltük.

Zsóka írta...

Nagyon finom lehet úgy is

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...