2013. július 22., hétfő

Sárgadinnye-uborka lekvár









Sokan elborzadnak, ha meghallják, hogy az uborkából lekvárt készít valaki. Nos, kedves asszonytársaim, semmi borzongás, az eredmény kiváló. Egy nagyon kellemes, mondhatnám finom végeredményt kapunk, a sárgadinnyével való párosításból. Én aki tudom, hogy uborka van benne természetesen érzem az ízét, de egy a dologról mit sem sejtő ismerősnek meg sem fordult a fejében az uborka, ellenben felsorolt egy csomó gyümölcsöt, és a szája is tátva maradt, mikor elárultam az összetételt. Az egyetlen reakció annyi volt, - de ez akkor is nagyon finom, ha uborkából van. Szerintem ennyi elég ahhoz, hogy merjem ajánlani az elkészítését.



hozzávalók

1 uborka (kb. 25-30 dkg),
1/2 sárgadinnye (kb. 40-50 dkg)
1/2 rúd vanília kikapart magja,
1/2 evőkanál apróra vágott menta,
25 dkg befőző cukor 
1 teáskanál citromsav






elkészítés









Tisztítsuk meg a dinnyét és az uborkát, vegyük ki a magokat és reszeljük finomra egy nagy lábosba. Adjuk hozzá a vanília kikapart magjait, a cukrot, és a finomra vágott mentát. A citromsavval a lekvárunk savasságát tudjuk befolyásolni, nem kötelező beletenni, de kellemesebbé teszi az ízét. Amennyiben nem befőző cukrot használunk, adhatunk hozzá egy reszelt zöld almát ezzel a pektintartalmat növeljük, esetleg pektint is használhatunk. Én egy órát főztem, néha kavargatva, és amikor a zöldség-gyümölcs opálos lett egy botmixerrel kicsit átmixeltem, majd még forrón üvegekbe töltöttem. 5 percre fejtetőre állítottam, és irány a polc a kamrában.













Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...