2013. január 17., csütörtök

Vajas pogácsa






Annyira nehezen kezdtem el pogácsát sütni. Első próbálkozásaim nem jártak sikerrel, bár a párom szerint finom volt mind, és valóban mindig el is fogyott, valahogy soha nem volt olyan jó mint az Anyukámé, vagy a szeretett Nagyimé. Most viszont megtört a jég. Arra az elhatározásra jutottam, lesz ami lesz vajaspogácsát fogok sütni. A féltve őrzött Mamireceptek közötti bogarászás eredményeként elkészül életem legjobb vajaspogija.



Hozzávalók

1 kg liszt
5 dkg élesztő
30 dkg vaj vagy margarin
3 tojássárgája
½ l tej
1 tk cukor
2 tk só
A tejet meglangyosítom, elkeverem benne a cukrot, feloldom az élesztőt, és felfuttatom. Közben a vajat elmorzsolom a sóval elkevert liszttel. A liszt közepébe mélyedést készítek, ide öntöm a felfutott élesztős tejet, és alaposan összegyúrom. Ez után kinyújtom és hajtogatom olyan módom, hogy először jobb oldalról felhajtom a tészta egyharmadát a kétharmad részig, majd baloldalról ugyan így járok el. Egy kicsit kinyújtom, és a hosszú résznél megismételem a műveletet. Jobbról egyharmadát a kétharmad részig, majd a bal oldali egyharmadot ráhajtom a már összehajtott tésztára. Remélem elég bonyolultan írtam le. De azt hiszem, a régi motorosok tudják, miről van szó, én pedig ígérem, fogok egy pogácsahajtogatási képsort feltenni. Hajtogatás után lefedve pihentetem fél órát.
Ezt a műveletet még kétszer megismétlem, ezután 1 ½ - 2 cm vastagságúra kinyújtom, tetejét tojással megkenem, bevagdosom, és közepes pogácsavágóval kiszaggatom. Oldalát kicsit megigazítva tepsire rakom és további fél órát pihentetem. Közben a sütőt 180 fokosra előmelegítem. Majd 30-35 perc alatt készre sütöm.




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...