2013. január 13., vasárnap

Kivi dzsem






Befőzni bármikor lehet. 
Amikor a multik kihasználják gyümölcs utáni vágyunkat azzal, hogy a déligyümölcsök tömkelegét kínálják, miért ne használhatnánk ki mi is őket. Bátram vegyünk az olcsó gyümölcsökből, és tegyük el lekvárnak, vagy csak kompótnak. a mandarinból kiváló kompót készíthető, amit akár gyümölcssalátához, akár tortadíszítésre, vagy csak magában fogyaszthatunk. És ha még a nyári napokra is marad, a fagylaltokat kiválóan kiegészíti, vagy ízesíti. Egyszóval kezdjünk hozzá mielőbb, hiszen most van a szezonja. 
A narancslekvár receptjét már korábban leírtam, de készíthetünk citromból marmeládot, vagy akár sóban tartósított citromot
És sorolhatnám, mennyi mindent szeretünk ezekből a gyümölcsökből.


Én ma a kivi dzsemmel próbálkoztam, és bizton állítom, érdemes volt. Szeretem ezt a fanyar gyümölcsöt, de őszintén bevallom, egy kiló kifog rajtam. De azért nem mindegy hogy milyen kiszerelésben vásároljuk meg. Jobban megéri egy egész dobozzal megvenni, hiszen 3-4 darab árából lehetünk egy teljes doboz tulajdonosai. - Amellett, hogy a C-vitamin tartalma igen magas, emlékeztet a pöszméte ízére. Talán éppen ezért készítettem hasonlóan, mint ahogy a piszkelekvárt szoktam.






Hozzávalók
1 kg kivi
1 csomag befőző cukor
1 db citrom reszelt héja és leve

A citromot beáztatom a szokott módon sós vízbe, közben a kiviket megpucolom, és botmixerrel pürésítem. Hozzáadom a reszelt citrom héját, a citrom levét, majd összekeverem a befőző cukorral.
Csak addig főzöm, amíg teljesen felfő, és üvegessé válik. Talán így a rövid forralási idő valamennyi C-vitamint megőriz benne.
Amikor forr, tiszta üvegekbe teszem, a tetejét rázárom és öt percre fejjel lefelé fordítom, majd a felcímkézem, és a kamra polcára teszem.









Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...