2019. augusztus 4., vasárnap

Gyros





Szeretem a gyros-t, csak hát ki tudja milyen húsból készítik a gyorsbüfékben.
Éppen ezért gondoltam, elkészítem magamnak, vagyis magunknak, mert persze, hogy a férjemnek is adok belőle.

Ez nagyon hasonlít a bolti kínálatra, egy difi van vele, nem tudom olyan vékonyra szeletelni, mint az elektromos pengékkel szeletelik az eladók.


Hozzávalók

Fűszerek:
Só, fokhagyma, pirospaprika, oregánó, kömény, bors, őrölt gyömbér, cukor, kakukkfű, koriander, rozmaring, vöröshagyma krém. 

Hús
2 db csirkemell

Előző este a fűszereket összekevertem. Mindenből 1 mokkáskanállal tettem.
Alaposan bedörzsöltem a melleket és a hűtőben töltötték az éjszakát.

Kiolajozott tepsiben fóliával letakarva 20 percre ment a 180 fokos sütőbe.
A fóliát ezután levettem róla és pirosra sütöttem.
Ezután vékonyan felszeleteltem.
Amíg a hús sült elkészítettem a joghurtos öntetet.
Egy pohár joghurtot kicsi vízzel folyékonnyá tettem. Adtam hozzá fokhagyma krémet, kaprot, sót, fehér borsot.
A csípős szósz sűrített paradicsomból erős pistából, sóból, kicsi cukorból készült. 

Tálalás előtt a hússzeleteket forró serpenyőben átsütöttem.

Rizzsel és sok salátával tálaltam.




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...