2017. december 30., szombat

Avokádós tojássaláta






Pár napja igazán érett avokádó volt kapható nálunk a boltban. Ahányszor a kezembe vettem számlázás közben, annyiszor folyt össze a nyál a számban.
Megvolt a terv a szilveszteri mártogatósokhoz. Mivel ketten töltjük az év utolsó napját, ráadásul én csak viszonylag későn érek haza, lehetőség szerint el kell készíteni amit csak lehet.
Avokádóból leginkább guacamole -t készítenek, amit vagy szeret valaki, vagy nem. Én első esetben szappan ízűnek éreztem. Mint kiderült nem volt elég hideg amikor ettem. Már mint nem kint nem volt elég hideg, hanem maga a krém nem volt elég hideg. Ráadásul valamiért, mint később kiderült a hagyma reszelése miatt keserű is volt. De legyen megbocsátva nekem, új volt még az étlapon ez a gyümölcs-zöldség. Persze a párom mind egy szálig eltüntette, mert már akkor is szívesen feláldozta magát a gasztronómiai merényleteknek. Sőt nála jobb kóstolóm azóta sincs.

Elhatározásom, hogy kapros avokádós tojássalátát készítek a pirítósra, csak álom maradt. Friss kaprot ilyenkor max nagy multiknál lehet, szárított kaprot meg vétek lenne használni ilyen gyönyörűséges, érett avokádó esetében.
Ezért maradt a zöldhagyma és (a kertben még zölden megtalálható) petrezselyem levél.

Mindenek előtt előkészítettem mindent.
Tojást főztem, jó keményre, hagymát vágtam apróra, közben kiszaladtam a kertbe petrezselymet szedni, közben találkoztam az árva kis kakassal, aki még mindig itt van velünk, míg a többi pipi már gazdára talált, és azután mostam, szárítottam a leveleket, hogy fölösleges vizet ne tegyek a saliba. Borsot daráltam, szép színes borsot, mert az is kell bele. Ezután a zöld citromot mostam, sikáltam, mert a héja is kell, meg a leve is, és nem lehet tudni mennyi ment a tartósítóból rá szállítás előtt, de remélem a szódabikarbónás kezelés jót tett neki. Persze ha nem, hát az sem érdekel. Na jó persze, hogy érdekel. De annyira kicsi ez a lime, hogy alig van héja, de legalább jó leveses. Mert szeretem a lime-t főleg koktélokban, de persze az illata is teljesen más mint a citromé.




Ja és még azt is meg akarom tudni, hogy valóban igaz-e az az állítás, hogy ha az avokádó magját rátesszük a kész krémre, akkor nem fog megbarnulni tárolás közben. Mert ugye minden avokádós finomság jó hidegen az igazi.
És akkor ennyi mellébeszélés után lássuk a teljes receptet.



Hozzávalók:

2 db avokádó
8 db kemény tojás
1 marék apróra vágott petrezselyem zöld
2-3 szál apróra vágott zöld hagyma

frissen őrölt színes bors
1/2 lime reszelt héja és leve


A tojásokat keményre főzzük, hideg vízzel lehűtjük, és ha hűtőbe tesszük pár órára, még a héját is nagyon könnyen le tudjuk venni.

Az avokádót kettévágjuk, a magokat eltávolítjuk, egy kanál segítségével kikaparjuk a héjból, és egy villával krémesre törjük.
Hozzáadjuk a felsorolt hozzávalókat, közben persze kóstoljuk és a szánk íze szerint adjuk a sót és a borsot, majd legvégül a kockára vágott tojást is keverjük bele.

Legvégül a kész salátára rátesszük a magokat, és folpackkal letakarva hűtőbe tesszük és alaposan lehűtjük.
Pirítóssal kínáljuk.













Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...