2017. február 15., szerda

Kakaós gombóc



Nem is gondoltam volna, hogy ennyire hiányozhat az életemből valami. Nem a dohányzás, nem más káros szenvedély, csak is a sütés.
Már olyan régen éreztem a tészta illatát, hogy amikor el kezdtem a gyúrást, majd a dagasztást, szinte elájultam örömömben az illattól, és az érzéstől.
Mindig meg akartam kóstolni :) nem sikerült, viszont a gyerekek kedvence, tehát kóstolatlanul is reprodukálni kell.
Első próbálkozás :) (lesz több is)
60 dkg sima liszt
2,5 dkg élesztő
2 dl tej
1,5 dl joghurt
2 evőkanál cukor
1 mokkáskanál só
citrom héj, hogy egy kis + illat legyen
1 egész tojás
5 dkg lágy vaj
cukrozott kakaó
1 tojás a lekenéshez
A tejben feloldottam egy teáskanál cukrot, majd az élesztőt belemorzsoltam, és hagytam had dolgozzanak össze :)
Közben kimértem a lisztet, amit átszitáltam egy tálba, hozzáadtam a sót és a cukrot, elkavartam a liszttel, és mélyedést készítettem benne. Ide öntöttem egy 150 g-os joghurtot, egy egész tojást, majd a felfutott élesztőt, és persze a citrom héjat. Alaposan megdagasztottam, és beledolgoztam 5 dkg lágy vajat.
Hagytam duplájára kelni, ekkor vékonyra nyújtottam, áthúztam olvasztott vajjal, és alaposan megszórtam cukrozott kakaóval. Használjatok keserű kakaót, és ne az instant változatos cukrozott utánzatot.
Feltekertem, és hagytam kicsit kelni. Úgy 15 percet, hogy az élesztőgombák beinduljanak, és lazább legyen a tészta. Kicsit elnyújtottam, és mivel nem akartam hatalmas gombócokat egy borospohárral kiszaggattam.
Egy kicsit hagytam kelni, a tepsibe természetesen sütőpapírt tettem. Felvert tojással megkentem, és a 200 fokosra melegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem.
A gyerekek szerint jó lett, csak kicsit lazábbra kell a tésztát legközelebb készíteni. Ja és több kakaót tenni bele.




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...