2017. február 20., hétfő

Gofri reg-enor-osan répalekvárral




Eljött az idő, amikor már én sem bírom tovább, muszáj volt valami nasi félét készíteni, hogy a lelkem helyrebillenjen. Gyengéim közé tartozik a gofri. Szeretem sósan-édesen, egynaposan-kétnaposan, hidegen-melegen. Vagyis mindenhogyan. :) :D :)
Ma reggel elkezdtem az előkészületet, mivel tejet nem használunk, és nem is veszek bolti növényi eredetű tejet, mivel nem tudhatom mit tesznek bele, így egy csésze kókuszreszelékből és három csésze forróvízből magam készítettem. Finom lett, tehát máskor is csinálok ilyet.


A következő képpen készült:
1 csésze (2,5 dl) kókuszreszelék
3 csésze forróvíz
Egy lábosba teszem a kókuszreszeléket, leöntöm forrásban lévő vízzel, ici-picit megsózom, és egyet forralok még rajta. Azután félreteszem hűlni.
Amikor kihűlt 1-2 óra eltelte után kb 2-3 percig turmixolom, majd leszűrőm.
Az így kapott tejet felhasználom.

Következő lépésként a gofrit állítottam össze.
15 dkg rizsliszt
15 dkg gluténmentes liszt
1 tojás
1/2 sütőpor
1 teáskanál eritritol
csipet só
3-4 dl kókusztej, vagy rizstej

A hozzávalókat összekevertem, gépi habverővel addig kevertem amíg csomómentes masszát kaptam.
A felmelegített gofrisütőben megsütöttem.

A répalekvár szintén nagyon egyszerűen elkészíthető.

1-2 nagy sárgarépát karikára vágunk, és kevés vízben puhára főzzük.
Leszűrjük, kevés saját levével leturmixoljuk.
Máris használható, de én kicsit tovább fejlesztettem, visszatettem a lábasba, és kevés eritritol hozzáadásával besűrítettem.
Sokkal inkább hasonlít lekvárra :)



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...