2015. október 2., péntek

Fermentált chili szósz








Még csak az előkészületek történtek meg, hogy egy finom savanyú chili szószt tudjak csinálni. Amikor elkészül, frissítem a posztot. 

Gyönyörű napsütéses időben öröm a kertben tevékenykedni, főleg így ősszel, amikor valljuk be már a reggeli órákban nem is szívesen toljuk ki az orrunkat. Viszont ahogy halad előre az idő, és a napsütés átmelegíti a levegőt, szinte csalogat bennünket a szabadba. 
Én is felmértem mi van még a kertben, amit fel lehet használni, és mi az amit feltétlenül meg akarok csinálni.



A fermentált paprikaszószt feltétlenül szeretném kipróbálni, hiszen amikor kóstoltam, nagyon jónak éreztem.

A hozzávalók:

1/2 kg piros chili paprika
1/2 l víz
2,5 dkg só
2 gerezd fokhagyma

A paprikát mossuk meg, és daraboljuk fel kb. 2-3 cm-es darabokra. A fokhagymát pucoljuk meg. A vízben oldjuk fel a sót.

A feldarabolt paprikát tegyük egy üvegbe, dugjuk mellé a fokhagymát, és öntsük fel a sós vízzel. Vászonnal vagy gézzel fedjük be, és hagyjuk, hogy a tejsavas erjedés beinduljon. 2-3 hét alatt a ez a folyamat lezajlik, az idő alatt gyakran ellenőrizzük, hogy ne fusson ki, és ne lepedékesedjen be a teteje. Kavargassuk meg bátran. Közben a folyadék színe megváltozik, ahogy az erjedés beindul, opálossá (zavarossá) válik, mint a kovászos uborkánál is.


Az erjedés lefolyása után, a paprikát szűrjük le, és tegyük egy késes robotgépbe, vagy turmixba, öntsünk a levéből rá valamennyit, és pürésítsük. Ha nem elég savanyú, vörösbor ecettel savanyítsuk. 

A kész szószt tegyük kis üvegekbe, és hűtőben tároljuk. 

Nagyon finom sült vagy főtt húsokhoz, zöldségekhez. 






Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...