2014. február 22., szombat

Gyors citrom krémes szelet - avagy citromkrém torta





A lányom kedvence a citromtorta, természetesen a névnapi süti csakis az lehet. 





És hogy ne mindig kerek legyen, gondoltam kicsit variálok, szögletesre készítem.

A piskótát a már megszokott mindig tökéletes recept szerint készítettem el. 

Megtaláljátok a receptjét itt

A különbség most csak annyi, hogy egy 30x23 cm-es tepsit sütőpapírral kibélelünk és a piskóta masszát abban sütjük meg. 

180 fokon 25-30 perc szükséges hozzá.


De legelőször a pudingporból érdemes a krémet elkészíteni, hogy kellő képpen ki tudjon hűlni, és túl sokat ne kelljen várni a sütemény készítésekor

Akkor lássuk az egyszerű, ám igen finom krém készítését.





Hozzávalók:


1 csomag vanília puding
½ liter tej
15 dkg vaj – esetleg jó minőségű margarin
10 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja és leve
½ evőkanál zselatin 2 evőkanál vízben feloldva


A pudingporból és a tejből sűrű krémet főzünk, amit folpack-al letakarunk, hogy ne legyen bőrös, és hideg helyre tesszük – én a kamra kövére szoktam, ott hűl leggyorsabban.

A vajat a porcukorral habosra kavarjuk, és fokozatosan, kanalanként belekeverjük a krémet, hozzáadjuk a citromhéjat, bele tesszük az átszűrt citrom levet, majd belekeverjük a feloldott zselatint is.

A kihűlt piskótát hosszában és keresztben is félbevágjuk, így négy hosszúkás lapot kapunk, amit a krémmel megkenünk. 
Úgy osszuk el rajta, hogy a tetejére és az oldalára is jusson a krémből.



1 ½ dl tejszínből vagy habmesterből kemény habot készítünk, és azzal díszítjük a tetejét.







Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...