2014. február 19., szerda

Croissant








A croissan egyik kedvence a családnak. Mindegy hogy töltve, vagy csak natúr van készítve jöhet. 

Nem egy gyorsan elkészíthető tészta a vajastészta, elég időigényes, de elképesztően finom édesen (megtöltve lekvárral, vagy mogyorókrémmel, de készíthetjük sajtosan, sonkásan, vagy a kész kiflit vágjuk ketté, és mint egy szendvicsek elkészítjük, de lehet mellé ....... és sorolhatnám, milyen sok féle képpen fogyasztható. 

Készítsétek el bátran, azután zsebeljétek be az elismerést.


3,5 dl tej
5 dkg barna cukor
11 g száraz élesztő + egy mokkáskanálnyi
4 csésze liszt (1 csésze= 250 ml)
1 evőkanál só
35 dkg margarin
A teteje megkenéséhez 1 tojás felverve, 1 evőkanál langyos tejjel

A meleg tejben oldjuk fel a cukrot és az élesztő. hagyjuk jól felhabosodni. Adjuk hozzá a lisztet és a sót, alaposan gyúrjuk össze. Nyújtsuk el 1,5 cm vastagra, és hajtogassuk össze. Tegyük egy műanyag zacskóba, és hagyjuk egy órát pihenni a hűtőben.
Amíg a tészta a hűtőben pihen a vajból készítsünk téglalap formát, hogy majd könnyen be tudjuk csomagolni a kinyújtott tésztába.




Vegyük ki a meghűlt tésztát a zacskóból, és enyhén lisztezett munkalapon nyújtsuk ki, és csomagoljuk bele a téglalappá formált vajat. Én kézzel nyomkodtam le egyenletesre, és újra elnyújtottam. A hajtogatás technikája megtekinthető az alábbi videón  ITT


Ezt a hajtogatást még háromszor megismételtem, közben mindig pihentettem a tésztát egy órát, majd becsomagoltam ebben az esetben egy frissen tartó dobozba tettem, amit enyhén megliszteztem, és ment éjszakára a hűtőbe.






Másnap reggel egy nagyon hosszú téglalappá nyújtottam. A szélessége kb 20 cm viszont annyira nyújtottam, hogy a tészta vastagsága kb 1-1,5 cm volt.



Háromszögeket vágtam belőle egy pizza vágóval, de használhatunk jó éles kést is. A széles végét bevágtam középen, kicsit széthúzva felsodortam és kiflit formáztam belőle. Egy órát meleg helyen pihentettem konyharuhával letakarva. Azután egy kanál meleg tejjel felvert tojással megkentem a tetejét.





200 fokosra előmelegített sütőben 15 perc alatt készre sütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...