2010. május 12., szerda

rebarbara a kedvenc

Imádom a rebarbarát. Fantasztikus íze kiegészíti az eper ízét. Tavaly szinte csak csatnit csináltam a rebarbarával, de valamikor a tél közepén kaptam rebarbara-eper dzsemet egy ismerőstől, és valahogy beleszerettem. Annyira harmonikus a két gyümölcs együtt, és annyira kínálja magát, hogy nem tudom mi az elég belőle. Már harmadik éve van rebarbarám, féltve nevelgettem, és most élvezem, hogy csak kimegyek a kertbe és csak letörök pár levélnyelet, és elkészítem. Hát nem fantasztikus.
Egyébként nagyon egyszerű elkészíteni.

50 dkg levélnyél gondosan megtisztítva, felszeletelve
50 dkg eper, szintén megtisztítva félbe vagy negyedbe vágva
50 dkg befőzőcukor

Én tisztítás szeletelés után rászórom a cukrot, hagyom egy órát állni, addigra levet ereszt, és felteszem főni. Amikor már majdnem szétfőtt a gyümölcs, rásegítek kézi mixerrel.
Üvegekbe töltöm, lezárom és öt percre fejjel lefele fordítom, azután mehet a kamrába, vagy jöhetnek a gyerekek és ehetik, vihetik.



rebarbara és eper várja a csodát


megszórva cukorral pihen egy órát



öt percre megfordul a világ




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...