2010. május 18., kedd

Epres túrótorta


A hétvégi Juhászfesztiválra készültem, túrótortát sütöttem. Vártam a gyerekeket, de az eső mindent elmosott, persze azért a tortát nem kellett kidobni. Elfogyott.
Bármilyen idénygyümölccsel kitűnő. Én most eperrel készítettem.

Hozzávalók a tésztához:
20 dkg vaj
15 dkg porcukor
2 cs vanillincukor
3 tojás
25 dkg liszt
1 cs sütőpor

15-20 dkg eperlekvár

2 cs zselatin
50 dkg túró
15 dkg porcukor
5 dl tejszín
50 dkg eper

A vajat a porcukorral a vanillincukorral habosra kavarjuk, egyenként hozzáadjuk a tojásokat, azokkal is jól elkeverjük.
A lisztet összekeverjük a sütőporral, majd a masszához adjuk. Kikent 27 cm-es tortaformában megsütjük. 180 fokos sütőben 30-35 perc alatt megsül.

Azután hagyjuk kihűlni, kettévágjuk megkenjük eperlekvárral, majd visszatesszük a tortaformába.

Amíg hűl a tészta, elkészítjük a krémet. Langyos vízben feloldjuk a zselatint és felforrósítjuk.
Elkeverjük a túrót a porcukorral. Felverjük a tejszínt kemény habbá és a túróhoz keverjük. Ezután a feloldott langyosra hűlt zselatinnal is összekeverjük.
A felét a tortára kenjük, a megmosott negyedelt eperrel megszórjuk, beborítjuk a maradék krémmel, néhány félretett eperszemmel díszítjük és pár órára hűtőbe tesszük.
Más dolog már nincs is vele, minthogy el kell fogyasztani.







Epres túrótorta jó sok krémmel


nem lehet nem szeretni



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...