2010. május 11., kedd

Diós-briós


Az életem nehezítve van, persze azért szakítok egy kis sütkérezésre, befőzésre mindig némi időt.A diós-briós a mákvirágkalács tésztájának a receptje alapján készült, a kenyérsütőm dagasztotta, kelesztette, amíg én a diót daráltam, és az unokáimmal foglalkoztam.
Ugyanis minden második éjszakát nálam töltik a drágák, mivel a szülők olyan időbeosztással dolgoznak, hogy éppen van négy olyan óra hajnalban, amikor nem lenne senki velük. Tehát kézenfekvő, hogy a nagyinál töltik az éjszakákat.
Emellett ugye eljárok dolgozni, a bűnözők is sok-sok munkát adnak az utóbbi időben. -"Ez panasz. Persze nem lenne jobb ha nem lenne munkám. No de a kitérő után folytassuk a receptet. Tehát a Mákvirág kalács tésztája amit megtalálhatunk itt. Szépen elnyújtjuk, jó vékonyra, és megkenem olvasztott vajjal. Amikor csak lehet vajat használok, ugyanis sokkal jobb ízű, mint ha margarinnal csinálnám. És persze nem elhanyagolandó, hogy a margarinok nem a legegészségesebbek. Egyszer ha a Jó Isten megengedi, kiköltözök Apósom kertjébe, és kecskét fogok tartani. Akkor majd a saját vajamat fogom használni a sütéshez. Persze félek, hogy felébredek mert a kezem a bilibe lóg. Ennyi az ábrándozásról. De folytatom. Miután jól megkentem vajjal, kb. 25 dkg darált dió és majdnem ugyanannyi cukor keverékével vastagon megszórom, persze egy kis mazsola és egy citrom reszelt héja csak javít a brióson. Feltekerem, kerek sütőedényben kelesztem további 30-40 percet, és 210 fokra melegített sütőbe teszem, amit 10 perc után 180 fokra mérséklek. 40-45 perc és kész.



további 30 percig kelesztem

vízzel hígított tojássárgájával megkenem

előmelegített sütőben megsütöm


Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...