2018. augusztus 26., vasárnap

Grillcsirke 1. próbálkozás













Nagyon szeretjük a grillcsirkét, fiatal korunkban rengeteget megettünk, akkor élte ez a finomság
fénykorát. Ha nem tudtuk kitalálni mi legyen a vacsi, csak beugrottunk a közeli nagyobb ÁBC-be, és vettünk egyet, meg volt oldva a  kérdés.




Aztán valahogy feledésbe merült, mígnem munkába menet és jövet naponta kínozza az orromat az íncsiklandozó illat.



Mivel a tűzhelyünk rendelkezik grill funkcióval, és persze adtak hozzá nyársat is, gondoltunk egy nagyon, itt az ideje, hogy kipróbáljuk.




Most csak egyszerű ízesítésre gondoltunk, só és fokhagyma.

Az alaposan megtisztított csirkét szárazra töröltem, és jól besóztam, majd a hasüregbe zúzott fokhagymát kentem.

Nyársra húztuk, összekötöttem a lábait, és a szárnyát, majd 200 °C-on grillfokozaton elkezdtük sütni.





Valahol olvastam, hogy kilónként 20 percet kell számítani, de mégis inkább a szememre hagyatkoztam. És milyen jól tettem. Kb egy órán keresztül forgott a nyárs, mire úgy éreztem, hogy itt az idő, elzártam a tűzhelyet. Kb 15-20 percet még benn hagytam, azután vettük ki, és még mindig hagytam kicsit pihenni.
Szeleteltem, és sült krumplival uborka salátával tálaltam.



Most, hogy ebédeltünk, rájöttem, hogy a régi ízből a majoranna íze hiányzott. Legközelebb, mert hamarosan lesz legközelebb adok hozzá azt is.







Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...