2015. augusztus 2., vasárnap

Csirkemell csíkok sült padlizsánnal




Gyors ebéd, lehetőleg egy gyors körettel, hiszen ki szeret vasárnap a konyhában ténykedni, hacsak nem éppen ki akar tenni magáért.
Mivel egész héten minden nap sűrű napunk volt, több száz kilométerrel a hátunk mögött, a mai nap nem a nagy sütés-főzések napja lett.

Hűtőben egy csontos csirkemell, egy nagy padlizsán, fűszerek vannak a konyhában. egyszerű sült csirkemell és padlizsán fog készülni. Mellé jól illik a főtt rizs, kis petrezselyem zölddel megbolondítva, és egy jókora uborka éppen megfelelő saláta lesz belőle.

Sült csirkemell padlizsánnal

Hozzávalók:

1 csirkemell 
1 padlizsán 
2 gerezd fokhagyma
1 kicsit csípős csili
2-3 evőkanál olaj
só 
bors
1/2 citrom leve

A padlizsánt egyforma kockákra vágjuk, sózzuk, borsozzuk, és hagyjuk állni kb 1 órát. Ez idő alatt a nedvesség egy része távozik belőle, és megváltozik az állaga.
A csirkemellet ha kell - lebőrözzük, és kicsontozzuk. majd vékony csíkokra vágjuk.
Az olajat felforrósítjuk, beletesszük az apróra vágott fokhagymát, mellé dobjuk a szintén apróra vágott csilipaprikát, és egy pillanatig állandóan kavarva megfuttatjuk. Hozzáadjuk a csirkemell csíkokat, és fehéredésig pirítjuk. Beletesszük a levétől lecsepegtetett padlizsánt és tovább kevergetve a padlizsán puhulásáig sütjük tovább. Legyünk óvatosak, a padlizsán csak puha legyen, ne menjen szét. Utána sózzuk, és borsozzuk, ha szükséges, majd egy fél citrom levét hozzáadjuk. Átforgatjuk, majd lefedve melegen tartjuk.

Petrezselymes rizs

Hozzávalók
20 dkg rizs

víz
olaj
só, bors, petrezselyem zöld

Készíthetnénk párolt rizst, amit a forró olajban áthevített, majd hideg vízzel felkészített rizsből csinálnak, de most egy kis csavarral, majdnem olyan jó petrezselymes rizs készült nálam.

A rizst bő vízben amiben sót oldottam fel megfőztem a rizst. Alaposan leöblítettem, majd forró olajba dobtam, villával gyorsan átforgattam, miután megszórtam pici sóval, borssal, és apróra vágott petrezselyemmel.

Ezt adtam a sült mellé. Röpke óra alatt elkészült, az uborka salátával együtt.



















Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...