2013. február 21., csütörtök

Paradicsomos gomba, házi tésztával











Ha valaki megkóstolja a házi gyúrt tésztát, a bolti már nem is olyan finom. Én a tojással készült híve vagyok. Persze tudom, a durumbúza lenne az igazi, de mivel nálunk nagyon ritkán kapható durumbúza liszt, ezért csak kivételes alkalmakkor készül. Azt ugye nyugodtam lehet készíteni tojás nélkül is.




Mivel a pipikéim rendszeresen ellátnak tojással, ezért 8 tojásos tésztát szoktam készíteni. Ennek a fele mennyiséget szoktam friss fogyasztásra készíteni, az is bőven elegendő a két éhes férfinek és nekem.

A hozzávalók:


1/2 kg liszt
4 tojás


 Én nagyon kézfájós vagyok, éppen ezért a robotgéppel gyúrom meg a tésztámat.  A robotgépbe a késes betétet teszem bele, és kimérem a ½ kg lisztet. A négy tojást felverem, hogy egynemű legyen. Bekapcsolom a gépet, és szép lassan belecsurgatom a tojást a lisztbe. Morzsalékos tészta lesz belőle. Ezután tálba borítom, és összegyúrom. Ha úgy látom, hogy nehezen gyúrható, pici vizet adok hozzá. Ellenben sót soha ne tegyünk bele, attól a tésztánk felveszi a környezetéből a vizet, és ellágyul, sőt nem is tudjuk tárolni. A meggyúrt tésztát ½ óráig letakarva pihentetjük. Nyújtó fával is elnyújthatjuk, lehetőleg nagyon vékonyra, és késsel széles metéltet vágunk belőle. Én szerencsére vettem évekkel ezelőtt egy tésztagépet, így azzal nyújtom, és azzal vágom fel. Ha nem vagyunk elég járatosak, legyünk óvatosak, inkább lisztezzük a tésztánkat, nehogy összeragadjon.



Paradicsomos gomba

hozzávalók:


30 dkg csiperke gomba
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
olasz fűszerkeverék
bors
2 evőkanál olaj
3 dl sűrített paradicsom

A vöröshagymát kockára vágom, és az olajon megfonnyasztom. Hozzáadom a szétzúzott fokhagymát, és beleteszem a vékonyra szeletelt gombát. Sózom, borsozom, és puhára párolom. Ezután hozzáadom a sűrített paradicsomot, ízesítem olasz fűszerkeverékkel, és összeforralom. Szükség szerint kevés vizet adhatunk hozzá.
A kifőtt tésztával tálaljuk. Reszelt sajttal, vagy a nélkül is nagyon finom. 







Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...