2010. augusztus 21., szombat

Párolt (dinsztelt) hal paradicsommal

Diétázok, ezért valamit ki kellett találni a leírásban szereplő "dinsztelt hal paradicsommal" című receptre. Nincs ugyanis semmiféle recept mellékelve.
A fogyókúrás leírások szerintem éppen ezért nem sokra valók. Ha az is meg lenne adva, hogy a recept mi alapján, milyen alapanyagokból és milyen fűszerekkel készül, sokkal eredményesebb lehetne. Így hát én magam találok ki elkészítési módokat az adott címekhez, mint most ehhez a paradicsomos halhoz is.


Hozzávalók:

1 csomag tengeri halfilé

bors
rozmaring
cayene bors

a paradicsom mártáshoz:

1 doboz darabolt paradicsom konzerv
olaj
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma

bors
cukor (csak egy teáskanál, a paradicsom miatt, az olaszok szerint kihozza az ízét, és ez igaz)
kakukkfű


Egy zacskó tengeri halfilét vettem csütörtökön, ez péntekre kiolvadt, pont ahogy gondoltam. Besóztam, borsoztam, csak enyhén szórtam rá rozmaringot, nehogy nagyon érződjön az íze, viszont kellemes füstös ízt kölcsönöz a halnak, majd egy csipet cayene borssal megszórtam, és kiolajozott tepsiben raktam a halaimat. Előmelegített sütőben, 180 fokosban, kb. 30 perc alatt elkészül.

Közben megcsináljuk a mártást.
Az olajon megpároljuk a hagymát, beletesszük a fokhagymát, és mikor megérezzük a fokhagyma illatát, hozzáadjuk a paradicsomot, fűszerezzük és addig főzzük, amig egynemű nem lesz a paradicsom a hagymával. Ha megfelő a hagymánk párolása, ennek is elég egy fél óra.


Én a fiúk kedvéért pár darab krumplit főztem egészben, köménymagos sós vízben és ezt adtam köretnek.

Az ebéd istenien sikerült. A kalória is tökéletesen illeszthető a fogyókúrába. Az az egy teáskanál cukor elhanyagolható.






a paradicsom pirosa, a hal fehér színe nagyon passzol egymáshoz



az ízek harmónikusak érdemes kipróbálni



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...