2009. június 21., vasárnap

Málnadzsem



Imádom a finom házi málnadzsemet.

Tegnap kaptam anyukáméktól a málnát, ma reggel pedig elkészítettem.




Most már csak meg kell enni


Hozzávalók:

1 kg málna
30 dkg cukor
30 dkg almapektin

A málnát folyóvízben megmossuk.Dolgozzunk gyorsan, hogy a szemek ne ázzanak szét, lehetőleg ne sérüljenek.
Kézzel összetörjük, és feltesszük főni. Ilyenkor még ne adjuk hozzá a cukrot, csak hagyjuk főni. Amikor látjuk, hogy a folyadék egy része elfőtt, a magok különváltak a hústól, le szoktam szűrni, de vannak akik kimondottan szeretik, ha van benne mag. Én leszűröm, hozzáadom kilónként a harminc deka almapektint, és sűrűre főzöm. Amikor elég sűrű, beleöntöm a cukrot, és kevergetés mellett hagyom, hogy elolvadjon a gyümölcsbe. Akkor tiszta üvegekbe merem, csavaros tetővel lezárom, és fejtetőre fordítom 10 percre. Majd címkézés, és mehet a kamrába. Természetesen ízesíthetjük, kedvünk szerinti fűszerekkel. Kimondottan finom a málnadzsem őrölt borssal. Egyszer próbáljátok ki.




.

Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...