2018. július 4., szerda

Spenótos bazsalikomos tészta











Nagyon régen készítettem frissen kifőtt tésztát. Leginkább vettem egy csomaggal, és azt használtam. De ma már kénytelen voltam egy adaggal készíteni, mert az igazság az, hogy a bolti nagyon messze van a házitól.



Egy spenótos bazsalikomos tészta, sült paradicsom karikákkal és darabokra tépett sült csirkecomb darabokkal, megszórva reszelt parmezánnal.
Igazi ízbomba. Nem mellékesen talán egészségesebb is :) persze lehet, hogy csak gondolom :)



A recept a következő:

1 zacskó bébi spenót
1 nagy csokor friss bazsalikom
1 nagy tojás
1 evőkanál víz
kb 30dkg durumliszt



Egy késes aprítóba teszem a tojást, a vizet, és a zöldeket. Pürésítem, majd a liszttel eldolgozom. Viszonylag kemény tésztát készítünk. Ha  kevés a liszt tenni  kell még bele.




Majd cipót formálunk, és letakarva fél órát állni hagyjuk.





Ezután vékonyra nyújtjuk, és metéltre vágjuk. Kicsit hagyjuk szikkadni, azután bő sós forrásban lévő vízben kifőzzük.






Leszűrjük, lecsepegtetjük, kicsit sózzuk, frissen őrölt borssal megszórjuk és két kanál olíva olajjal összekeverjük.






Reszelt parmezánnal kínálva is tökéletes fogás.





Viszont tovább fokozhatjuk sült csirkecomb filével, amit falatokra tépkedve adunk a tésztához, és hogy az ízeket egy kis savassal is kiegészítsük, karikára vágott hirtelen átsütött (a hús zsírjában sült) paradicsomot adunk még hozzá.






Jó étvágyat kívánok!




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...