2018. július 4., szerda

Joghurtos citrom torta


Így nyáron még ha nincs is kánikula, kedvencem a joghurthabos torta. 🍰
















Tudjátok, joghurt, tejszínhab, némi cukor és zselésítő anyag agar-agar, vagy zselatin. 
Valamilyen finom gyümölcs, 🍒🍓🍑🍌🍉🍇amivel ízesítjük. Van amikor hozzákeverjük a már pürésített gyümölcsöt, vagy éppen darabokban tesszük bele. 
A tetejére tortazselét, vagy gyümölcskocsonyát teszünk, amit az adott gyümölcs darabjaival ízesítünk. 
Jelen esetben kicsit eltértem a megszokottól.





Most is 20 dkg omlós kekszet aprítóban finommá daráltam, és hozzáadtam 8 dkg olvasztott vajat, és egy 🍋 reszelt héját. Ezt egy tortaforma aljára lapogattam, és betettem a hűtőbe fél órára.
Közben felvertem fél liter tejszínt kemény habbá 🍚 és félretettem.





4 dl sűrű joghurtot felmelegítettem 3 evőkanál cukorral 2 kis csomag zselatinnal, 1 vaníliás cukorral, 1 🍋 reszelt héjával, és levével.
A tejszínhabot elkevertem a joghurttal, és a már kihűlt keksz alapra tettem.
Ment vissza a hűtőbe, jó 3-4 órára.


Ekkor 2 🍋 kifiléztem, kicsavartam a levét ami a hártyák között maradt.
Cukorral és némi vízzel feltettem főni. Amikor szinte elolvadt a filék rostanyaga, már-már láthatatlanná vált, leszűrtem. 1 vaníliás pudingport elkevertem vele, készre főztem, és a joghurthabos krém tetejére tettem. 🍰





Lehet, hogy kicsit várni kellett volna, 🤔 de sajnos mindig is türelmetlen voltam, így kicsit megolvadt a krém, át-át húzott a pudingos részen, de szerintem senkit nem fog zavarni.
Most visszatettem a hűtőbe pár órára, 🕠 hogy teljesen megkössön.


Holnap kóstolás 









Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...