2011. március 1., kedd

Tökpaszuly leves


Annyira egyszerű elkészíteni a tökpaszuly levest, ami a mi kis családunkat olyan nagyon megosztja. Gyerekkoromban ki lehetett volna zavarni vele a világból, legalább annyira nem szerettem mint a krumplilevest, ez utóbbit a mai napig nem tudtam megszeretni, de azért a legfinomabbat mégis csak én főzöm. Visszatérve a tökpaszulyra, sütőtökből készül, és két féle képen lehet készíteni. Az egyik változat, amikor rántással és tejföllel, a másik változat szerint viszont tejfölös habarással készítjük.
Mindenképpen kell hozzá legalább 2 kg sütőtök, aminek a felét lereszeljük, lehetőleg tökgyalun, de a robotgép durva reszelője is nagyon megfelelő, és még időt és energiát is spórolunk. A tök másik felét kb 2x2 cm-es kockára vágjuk.

Hozzávalók:
2 kg sütőtök
1 kis fej vöröshagyma
1 közepes babérlevél
csipet só
ecet cukor ízlés szerint

a rántáshoz
5 dkg vaj, vagy olaj
5 dkg liszt

a habaráshoz
2 dl tejföl
5 dkg liszt



Annyi vízzel amennyi jól ellepi feltesszük főni a kockára vágott tököt egy kis fej darabokra vágott vöröshagymával, 1 babérlevéllel, kevés sóval. Miután megfőtt a tök, kivesszük a babérlevelet, és botmixerrel pürésítjük a levesünket, és megfelelő sűrűségig vízzel hígítjuk. Hozzáadjuk a reszelt tököt, és azt is puhára főzzük. Itt már figyeljünk, hogy csak kellemesen főjön meg, azért maradjon benne darabos rész is. Végül is ettől paszuly
. És itt jön az, amit korábban említettem, két féle képen lehet készíteni. Egy-két kanál zsemle színű rántással, ami a következő képen készül. Megolvasztok 5 dkg vajat, és 2 evőkanál finomlisztet zsemleszínűre pirítok benne, amit a kész leveshez adok, kb 5 percig tovább forralom, ezután ecetet és cukrot adok hozzá ízlés szerint. Akkor finom, ha kellemesen édes-savanyú. Tejföllel tálalom. (én így szeretem) . A másik mód, amikor 2 dl tejfölből és két evőkanál lisztből habarást készítek, felhígítom a levessel, ez hőkiegyenlítés miatt is kell, és ezzel habarom be a levest, kb 5 percig főzöm, hogy ne legyen liszt ízű, majd cukorral és ecettel ízesítem. (a párom viszont így szereti).



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...