2021. november 14., vasárnap

Kevi sodrott perec

 



Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre.

Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra. 

Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni az otthoni ízekre. 

Úgy igazán egy kis perecet ropogtatnék, forró teát szürcsölgetve bekuckóznék, és átadnám magam  a csöndnek, a pihenésnek. Halk zene, illatok, egy jó könyv, és nem csak a test gyógyul, de a lélek is. 


Bevallom, eddig soha nem éreztem késztetést, hogy megtanuljam a Kevi perec készítését, hiszen ha ráéheztem, csak valamelyik pékségbe kellett beugrani, és már ehettem is.

Otthon egész nagy szerepet játszott korábban is a pereckészítés, hiszen családok megélhetését biztosította a Kevi perec Kft, ahol "mázsa számra" készült ez a finomság. 

De itt nincs olyan pékség, sőt bolt se ahol egy zacskóval megvehetnék. 

Gondoltam egy nagyot, és segítséget kértem az otthoniaktól.

Erre is jó a közösségi média - képzeljétek egy fél óra alatt több receptet is kaptam.

Féltve örzött családi receptet épp úgy, mint már korábban közkinccsé adottat.

Alig vártam, hogy ismét megvirradjon.


Hozzávalók 

1 kg finom liszt

45 dkg sertés zsír

3 egész tojás

2-3 evőkanál tejföl.

3 dkg friss élesztő

1.5 dl tej

2 evőkanál só

1 evőkanál cukor

1 db tojás (kenéshez)


Édesebb változatát szeretnénk elkészíteni akkor a só és a cukor arányát változtatjuk meg.

1 evőkanál só és

3 evőkanál cukorra


Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk. A liszthez adjuk a sót, maradék cukrot és a zsírral összemorzsoljuk. Liszt közepébe mélyedést csinálunk, beleöntjük a tojást, felfuttatott élesztőt, tejfölt, de csak 2 kanállal. 

Egy rugalmas tésztát gyúrunk. Ha nem lenne elég rugalmas a tésztánk, adjunk hozzá még tejfölt.


Kezdhetünk a perecek készítéséhez, nem kell keleszteni. 

A tésztából levágunk egy darabot, nagy nudlivá sodorjuk és feldaraboljuk. Tésztákat gyúródeszkán kisodorjuk 2-3 mm vastagra a hossza attól függ mekkora pereceket szeretnénk készíteni. A két végét ellentétes irányba megsodorjuk. Felemeljük összefogjuk a végeit és megcsavarjuk többször. A megcsavart tésztából egy kört alakítunk ki, a két végét összenyomjuk.


Tepsibe sütőpapírt teszünk ráhelyezzük a pereceket ,lekenjük tojással. 180 fokra előmelegítjük a sütőt, és kb 30 perc alatt készre sütjük.


Látjátok, alig kell hozzá valami, és mégis egy csoda mikor készen van.

Már évtizedek óta tart népszerűsége, és nem véletlen, hogy nincs lakodalom perec nélkül.

A most elkészített perec eredeti receptjét megtalálhatjátok itt


Még valami, ha hozzá kezdesz, legyen időd a perec sodrására, mert igen pepecs munka. 







Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...