2018. június 24., vasárnap

Kovászos uborka krumplival készítve









Régóta kering az interneten 👣👀a sváb kovászos uborka, 🥒🥒🥒 amit kenyér helyett krumplival készítenek. 


Éppen ezért a leve tiszta marad, nem lesz zavaros.
Fontolgattam már tavaly is, hogy kipróbálom, de csak most került rá lehetőségem.




Sok-sok nagy uborkás üvegem volt, de mára nem maradt egy sem, így még az elkészítésében is változtatni kellett. 
Egy nagy tálba tettem el a következő képpen.


2,5 kg nagyobb kovászolni való uborkát és két hatalmas ókrumplit alaposan megmostam. 
A két végét levágtam, az uborkáknak, a krumplikat vastag karikákra vágtam.

A tál aljára krumplit raktam, és arra egy marék kaprot, majd az uborkákat fektettem rá. A végén ismét burgonya majd némi kapor. Természetesen tettem pár gerezd fokhagymát is, mert szeretjük az ízét.
Készítettem sós vizet. Literenként 1 csapott evőkanál sót használtam, és azzal töltöttem fel a tálat.
És mivel nem üveg, aminek a nyaka lent tarja az ubikat, egy kistányérral leborítottam, hogy a lé alatt tartsa őket.



Most kap 3 napot, hogy megérjen.

Remélem finom lesz. Látványnak nem utolsó.

Az ilyen módon eltett uborka ropogós marad, és hűtőben is tovább tárolható. Valamint ami nem elhanyagolható, a gluténmentesen étkezők is fogyaszthatják.













1 megjegyzés:

duende írta...

Én már tavaly nyáron is így csináltam, szerintem nagyságrendekkel finomabb a kenyeres verziónál. :)

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...