2017. augusztus 17., csütörtök

Sült paprikakrém (mártogató)




Sült paprikakrém egy kis változatosságot vihet az ízek világába. Két féle képpen készítem. Egy hagyományos (paprika+hagyma+fokhagyma+olaj+só+bors+citromlé) A másik (reg-enoros) elkészítési módban olaj helyett kacsazsírral készül, citrom helyett kevés lime levét adom hozzá. 
A jó húsos kápia paprikákat negyedbe vágott lila hagymával, héjában hagyott fokhagymával, a sütőben füstösre sütöm.



 Amikor kész letakarom egy konyharuhával, és miután lehúztam a paprika héját, megpucoltam a krémesre sült fokhagymát, valamint a sült hagymáról levettem a túlsült részeket, turmixba teszem és olaj, vagy zsír hozzáadásával, sóval, és borssal pürésítem. 
Ezt a krémet kenyérre kenhetjük, vagy mártogatóul húsokhoz, sült zöldségekhez adhatjuk. 




Nekem nincs az a mennyiség, ami elég lenne. Ha sok paprikánk van, tegyük üvegekbe, öntsük fel olajjal, vagy olvasztott zsírral, és zárjuk az üveget. Hűtőben, vagy kamrában sokáig eltartható.

Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...