2019. augusztus 4., vasárnap

Zsömlekenyér








Egyszerű zsömlekenyér.

Gyakrabban kellene kenyeret sütnöm, hiszen nincs is kellemesebb, mint amikor a frissen sült kenyér illata lengi be az egész házat. Mit egész házat, az egész környéket.

Megsütöm, és már küldöm is a képet a facebook-ra, és eszembe sem jut, hogy recept is kellene, hiszen annyira természetesen egyszerű. Csak néhány összetevő változtatása, hogy kicsit finomabbá váljon. Leginkább a vaj, ami szinte csodákra képes. És persze tej. De csak mértékkel.
Most is így tettem, és rögtön jött a hozzászólás, - receptet kérhetnék. Mi sem egyszerűbb. Gyorsan leírtam hozzászólásban, és már ment is. 


A recept pedig átmásolva az üzenetből, hogy látható legyen mennyire egyszerű


Tej-víz 1:1 arányú keveréke. Abból 4 dl BL55-ös liszt 70 dkg instant élesztő 11 g-os 1 csomag, vaj 2,5 dkg, só 1 teáskanál, kicsi cukor. 


A lisztet átszitálom, habverővel elkeverem benne az élesztőt a sót és a cukrot. Hozzáadom az olvasztott 
vajat és a tej-víz keverékkel meggyúrom. Egy fóliával letakarva meleg helyen duplájára kelesztem. Amikor megkelt jól összegyúrom ismét alaposan megdagasztom, majd ismét letakarom és kelni hagyom. Amikor ismét duplájára kel 4 egyenlő részre osztom és cipókat formázok belőlük amit egy papírral bélelt kenyér sütő formába teszek egymás mellé. Letakarva megkelesztem újra. Közben a sütőt 240 fokosra melegítem az aljába egy mélyebb tepsit teszek. Mikor meleg a sütő és a kenyér is megkelt beteszem sülni és ugyan ekkor kb 2-3 dl vizet öntök a forró tepsibe ami rögtön gőzzé alakul. Gyorsan becsukom a sütő ajtaját hogy ebben a gőzben tudjon sülni. 10 pert múlva csökkentem 190 fokosra a hőmérsékletet. Kb 35-40 perc alatt megsül a zsemlekenyerünk. Rácson kihűtjük és szeleteljük




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...