2019. augusztus 4., vasárnap

Mangó csatni



A képen a következők lehetnek: ital, étel és belső tér

Fantasztikus gyümölcs kínálat van az áruházakban, és természetesen nálunk is, tehát már most érdemes csatnit készíteni. 

Hogy mi is az a csatni? Egy fűszeres dzsemhez tudnám leginkább hasonlítani, ami kitűnő kísérője lehet a húsoknak, sajtoknak. Bevallom őszintén, én szívesen kanalazgatom akkor is, ha éppen egy kis melegségre vágyom  

Mangót vettem, jó érettet, hiszen az az igazi, bár sokan szívesen készítik zöld mangóból.


Hozzávalók:

2-3 érett mangó (lehet a mangó mellé almát tenni. Mondjuk 1 nagy mangó, és két kicsi gála alma)
fél vöröshagyma
kevés semleges olaj
2,5 dl cukor
1,25 dl fehér borecet
2 gerezd fokhagyma
diónyi gyömbér
mokkás kanál római kömény
8-10 egész bors
teáskanál mustármag
1 mokkáskanál őrölt fahéj
ízlés szerint só
aki szereti a csípőset chili pelyhet is adhat hozzá

A mangót levágjuk a magjáról. Mi most el is vetettük a magját, kísérlet képpen, hogy kikel-e.
A húsát szépen felszeleteljük, és leválasztjuk a héjról.
A vöröshagymát apróra vágjuk.a fokhagymát és a gyömbért megpucoljuk, lereszeljük.
Megfonnyasztjuk az olajon a hagymát, beletesszük a gyömbért és a fokhagymát, majd az őrölt fűszereket is. Én egy kis darálóban megdaráltam a római köményt, a szemes borsot, és a mustármagot. Ehhez adtam a fahéjat, és a chili pelyhet. Amikor hagymafélék megpárolódtak, hozzáadom a fűszereket, hogy a hő hatására azok illóolajai is felszabadultan ízesíthessék a csatnit. Közben az ecetet, és a cukrot addig melegítem, amíg a cukor el nem olvad. A fűszeres részhez hozzáadom a gyümölcsöt, és hozzáöntöm az ecetes cukros szirupot, majd lassú tűzön kb. egy órát rotyogtatom. Végül az egészet egy krumplinyomóval kicsit átdolgozom, hogy ne legyenek benne nagy darabok, és még forrón üvegekbe rakom, lezárom, és fejre fordítom.
Öt perc múlva visszaállítva mehet a kamrapolcra. Kell neki pár hét, hogy összeérjenek az ízek, persze azonnal is fogyasztható.
Sült húsokhoz, sajtokhoz kiváló.



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...